Online

Grzy przeglądarkowe trafiają do największej grupy odbiorców ze względu na ich niewielkie wymagania (w większości przypadków). Dlatego powstaje tyle gier w które można pograć bez koniecznoci ich instalacji. Jeżeli chodzi o technologie stojące za graniem w przeglądarce, to najpierw używałem Flasha, a od niedawna HTML 5.

We Flashu wykonałem kilka prostych gier, niektóre wręcz banalne. KnaK został stworzony w ciągu kilku godzin aby zapewnić nam rozrywkę na nudnych ćwiczeniach na uczelni. 2 gry opublikowałem na serwisie Mochimedia. Gier w HTML 5(JavaScript), wykonałem już ok. 20. Głównie na zlecenie, ale znajdzie się kilka tytułów robionych dla siebie, które tutaj zaprezentuję.

Avoid'em (codename)

Typ: Zręcznościowa
Ukończono: Work In Progress
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, projekt gry, design leveli, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Technologia: HTML 5 (Javascript)



Aktualny projekt. Gra jest jeszcze we wczesnej fazie, ale można już pograć:
  Graj w Avoid'em


Obsługa:
Ruch: W,A,S,D lub strzałki
Ruch: wciśnięcie LPM / dotyk

Dla zainteresowanych przedstawiam wszystkie aktualne mapy:
Avoid'em pierwsze 14 map.

Gra jest robiona z myślą o przeglądarkach, ale działa też na urzadzeniach mobilnych. Można grać korzystając z klawiatury lub myszki i dotyku. Gra nie jest jeszcze odpowiednio sparametryzowana do różnic w obsłudze (na razie grając na klawiaturze "bohater" porusza się trochę szybciej).

BTank WIP

Typ: Shooter 2D SF
Ukończono: Work In Progress
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, projekt gry, design leveli, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Technologia: HTML 5 (Javascript)



Aktualny projekt. Nowa wersja gry BTank.

BTank 2012

Typ: Shooter 2D SF
Ukończono: 2012
Zleceniodawca: Własny projekt (praca magisterska)
Zakres prac: Koncept, projekt gry, design leveli, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Technologia: HTML 5 (Javascript)

Gra inspirowana takimi klasykami jak Battle City, Robbo i Alien Breed oraz moją własną grą B-Tanx wykonaną rok wcześniej. Jest to strzelanka 2D z widokiem z góry osadzona w świecie SF. Była tematem mojej pracy magisterskiej obronionej w 2012 roku. W odróżnieniu do pierwotnej wersji (B-Tanks), BTank jest grą dla jednego gracza.
Gra ta została napisana w silniku Construct 2 w technologii HTML5 (Canvas w Javascripcie). Wykorzystuje wiele ciekawych technik, jak na przykład efekty cząsteczkowe, addytywne łączenie sprite'ów przy wybuchach, czy sumowanie boolowskie do łączenia ścian. Sztuczna inteligencja przeciwników jest oparta o FSM (Maszyne stanów skończonych), a fizyka wykorzystuje Box2DJS (który jest portem Box2DFlash dla Javascriptu).









Historia (po angielsku):
In 2051 international corporation OMC - Omni Minerals Corp estabilished mining base on the moon. Precious helium isotope - helium-3, suitable to produce very efficient fuel, was mined there. Due to very difficult conditions for human beings, all the work has been carried out by a fully automated robots. 20 years later, the mine was attacked by unidentified robots. They took over whole base.
Massive earth space vessels were sent to recapture OMC property. All of them was autmoaticly destroyed by robots moon defense system. Approach for all big vessels was impossible. Only one small transport pod with universal assault tank got through their defences.
It's mission is to destroy induction power generators located in each sector of the base. Without them enemy robots will be powerless.


Gracz, kontrolując czołg BTank, musi zniszczyć generatory zasilające wrogie roboty na każdej mapie. Przeszkadzają mu w tym jednostki min automatycznych, samonaprowadzających się dział oraz innych robotów. Generator jest chroniony polem siłowym, które trzeba unieszkodliwić niszcząc wszystkie węzły energetyczne na mapie.

Po zniszczonych przeciwnikach pozostają części zamienne, które mogą zostać wykorzystane na ulepszenie czołgu. Czołg może być rozbudowany o:
  • lepszy pancerz,
  • większą łądownię mieszczącą więcej amunicji,
  • większą moc pocisków BBullet,
  • system nanobotów dokonujących powolnej autonaprawy podczas misji.
BTank ma do dyspozycji 4 rodzaje uzbrojenia: BBullet (odbijający się od ścian), shotguna, miniguna, granat oraz specjalną minę, której nie zauważają przeciwnicy.
Na mapach znajdują się:
  • skrzynki, za którymi można się chować przez przeciwnikami, lub które można niszczyć - w niektórych znajdują się części zamienne,
  • wybuchające beczki mogące tworzyć reakcję łąńcuchową, które są śmiertelnie niebezpieczne dla większości przeciwników,
  • przyciski otwierające czasowo drzwi checkpointy spawnujące czołg po jego destrukcji,
  • niszczące wszystko na swojej drodze przekaźniki energii,
  • dziury,
  • tajne przejścia,
  • metalowe skrzynie, które można popchnąć na przeciwników aby ich zmiażdżyć.
Obsługa:
Ruch: W,A,S,D
Zmiana broni: Q / E
Wybór broni: 1,2,3,4
Strzał: LPM
Mina: PPM

Avoider

Typ: Zręcznociowa
Ukończono: 2010
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Technologia: Flash

Prosta i dynamiczna gra zręcznościowa wymagająca dobrego refleksu. Twoim celem jest unikanie czerwonych przeciwników i zbieranie zielonych kółek. Możesz najpierw potrenować na jednej z 6 plansz treningowych, by potem zagrać w CHALLENGE i rywalizować z graczami z całego świata, dzięki onlineowej tabeli wyników Mochimedia.








Bonusy pojawiająca się co trzecią kulkę:
  • czasowa osłona,
  • prąd rażący i niszczący przeciwników,
  • regeneracja pancerza.
W grze jest 5 typów przeciwników różnie się zachowujących - jedni poruszają się w losowym kierunku, inni po ustalonej trasie a jeszcze inni próbują doskoczyć do gracza. W finałowym levelu co kilkanaście sekund pojawiają się bossowie - 3ch różnych.

Obsługa:
Ruch - strzałkami.
P - pauza
F - włączenie framerate
Przytrzymanie ESC - wyjście do menu

Pyk flash

Typ: Bat 'n' Ball
Ukończono: 2011
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Technologia: Flash

Gra zręcznościowa w stylu Arkanoida. Wymaga skupienia i dobrego refleksu. Twoim celem jest zbicie jak największej ilości klocków oraz pilnowaniu aby "wredni" przeciwnicy nie zjadali tych klocków.








Jak już wspomniałem gra należy do gatunku Bat'n'Ball, gdzie gracze odbijają plateką piłkę, która ma niszczyc bloki. Jest jednak o wiele trudniejsza niż większość w tym gatunku, ze względu na fakt kontrolowania 4 paletek zamiast jednej. Gracz musi pilnować aby piłka nie wypadła nie tylko na dole, ale też u góry i po bokach, co winduje poziom trudności. W grze jest dużo bunusów, efektów cząsteczkowych i reakcji łańcuchowych wybuchów.
Wyniki można wysyłać na serwer i rywalizować z graczami z całego świata.

Obsługa:
ruch paletek - strzałkami.
P - pauza
Przytrzymanie ESC - wyjście do menu

Wigilia w Radomiu

Typ: Zręcznościowa
Ukończono: 2012
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Development oraz publikacja
Technologia: HTML 5 (Javascript)

Śmieszna gra zrobiona na szybko - w 3 godziny. Pomysł zrodził się z pewnego mema popularnego przed gwiazdką 2012 roku dotyczącego wigilii w Radomiu. Chciałbym tutaj od razu zgasić rosnące oburzenie wielu osób - moim zamiarem nie jest naśmiewanie się z biednych ludzi, czy jakiegokolwiek miasta, tylko wykorzystanie bardzo popularnego mema. Podchodze do sprawy z przymrużeniem oka i nikogo nie zamierzałem obrazić.
Gra w ciągu 3ch tygodni miała 100 tysięcy odsłon.

Celem gry jest klikanie na pojawiające się z brzegów ekranu "łapy chytrej baby" i nie dopuszczenie, aby na stole wigilijnym zostało mniej niż 4 butelki napoju. Najlepszy wynik jest zapisywany na komputerze.
Kolega zrobił równolegle wersję na Androida, która jest reklamowana w mojej HTML-owej wersji.
Oczywiście polecam ;)

Obsługa:
Mysz

do góry