Mobile

Od ponad 5 lat profesjonalnie zajmuje się grami mobilnymi. Zaczynałem jako game designer gier J2ME, by później zająć się nowszymi platforami jak Android, iOS oraz Windows Phone 7 i 8. Wybrane aplikacje prezentuje na stronie głównej.

Obecnie w pracy bardziej skupiam się na aplikacjach użytkowych, prezentacyjnych i kontentowych. Hobbistycznie zacząłem tworzyć gry na Androida i zamierzam się w tym polu rozwijać. Dlatego mam nadzieję, że będą się tu pojawiać coraz to nowsze gry na tą platformę.

Dino Puzzle

Typ: Edukacyjna dla dzieci
Ukończono: 2014
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Projekt gry, dźwięki, development oraz publikacja
Platformy: Android









Dino Puzzle to wspaniała gra edukacyjna dla dzieci. Zawiera wiele wciągających puzzli, układanek, zagadek oraz atrakcyjnych, rozmaitych mini gier. Akcja gry osadzona jest w prehistorycznych czasach kiedy na świecie niepodzielnie panowały dinozaury. Gra przez świetną zabawę uczy i rozwija bardzo wiele zdolności u dziecka. Poszerza wiedzę na temat dinozaurów, ich środowiska i życia a przy tym dostarcza bardzo dużo rozrywki i wrażeń.

Gra uczy i rozwija u dziecka:
  • wiedzę na temat dinozaurów
  • pamięć
  • logiczne myślenie
  • koncentracje
  • rozwiązywanie problemów
  • zdolności manualne
Gra Dino Puzzle
  • zawiera piękne, ręcznie malowane grafiki dinozaurów
  • jest intuicyjna i prosta do nauczenia
  • skierowana dla dzieci w wieku 2 – 6 lat
  • zawiera wiele różnych dinozaurów
  • posiada zabawną, przyjemną muzykę
  • zawiera rozmaite typy rozgrywki
  • jest pełna różnych mini gier
Linki:

Animal Kids Funny Tap

Typ: Edukacyjna dla dzieci
Ukończono: 2013
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, projekt gry, grafika, dźwięki, development oraz publikacja
Platformy: Android









Wesoła gra rozrywkowa dla najmłodszych. Zabawa polega na naciskaniu na wyskakujące z brzegu zwierzątka. Każde TAP-nięte zwierzątko znika, a po wciśnięciu wszystkich zwierzątek pojawiają się nowe. Dla urozmaicenia rozgrywki, zwierzątka pojawiają się w różnym tempie i różnych rozmiarach, a tło zmienia się co chwila.
Na początku dostępne są: małpka, byczek, żabka, miś polarny, krówka i świnka. Później odblokowują się: zeberka, tygrysek, lew, misio, panda, kurczak, owieczka i kurka.

Cechy gry:
  • Nie ma żadnej presji czasu
  • nie trzeba bić żadnych rekordów
  • niezobowiązująca zabawa
  • dla dzieci w wieku od 2 do 3 lat
Linki:

Kapsle

Typ: Zręcznościowa
Ukończono: 2012
Zleceniodawca: Avantis
Zakres prac: Koncept, projekt gry, design leveli, dźwięki, prowadzenie projektu oraz publikacja
Platformy: Android, iOS

Historia:
Wciel się w rolę dowódcy oddziału kapsli. Twoją misją jest eksterminacja kapsli przeciwnika poprzez wyrzucenie ich poza obszar gry. Do dyspozycji masz 3 bojowe kapsle, którymi musisz zrzucić kapsle przeciwnika poza obszar walki (stół).








Stoły:
Misje są rozgrywane na 9 różnych stołach, m.in. biurko, stół zegarmistrzowski, dziecięcy i kuchenny. Na każdym z nich są przeróżne przedmioty, które mogą posłużyć jako osłona przed atakami przeciwnika albo po prostu przeszkadzać w Twoich atakach. Pod niektórymi przeszkodami są ukryte gwiazdki dające dodatkowe punkty i zwiększające Twoją szansę na wygraną.
Na początku strzały nieprzyjaciela są mało dokładne, ale wraz z odkrywaniem nowych stołów jego celność się zwiększa i jest coraz bardziej wymagającym przeciwnikiem.

Obsługa:
W każdej turze ruszasz się wszystkimi Twoimi kapslami po kolei.
Aby strzelić kapslem "naciągnij" go i puść. Rozpędzony kapsel powinien uderzyć w kapsel przeciwnika tak, aby tamten wypadł ze stołu.
Zoom można zmieniać przez "szczypanie" ekranu. Przesuwając palcem po ekranie przesuwasz widok pola gry.
Podwójne tapnięcie w dowolnym miejscu stołu - centrowanie kamery.

Recenzje:

UPnUP

Typ: Zręcznościowa
Ukończono: 2013
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Platformy: Android










Pierwsza moja własna gra.
Założenie tej abstrakcyjnej gry jest bardzo proste - trzeba dostać się jak najwyżej omijając czerwone "przeszkadzajki". Aby zdobyć więcej punktów trzeba zbierać gwiazdki, jednak nie opłaca się zbierać wszystkich na raz. Te które zbiera się najszybciej dają najmniej punktów, z kolei te, które trzeba najdłużej zbierać, dają najwięcej punktów. Haczyk polega na tym, że zbierając jeden typ gwiazdek traci się pozostałe 2 typy, tak więc trzeba mieć swój plan na zbieranie punktów.


Co jakiś czas pojawiają się bonusy, które można zebrać aby: móc strzelać, mieć przez kilka sekund tarczę broniącą przed czerwonymi "przeszkadzajkami" lub aktywować przycisk do zniszczenia wszystkich przeciwników.
Wraz z mijaniem kolejnych checkpointów gracz zyskuje kolejne 50 punktów, ale gra przyspiesza zwiększając poziom trudności.
Obsługa:
Chwyta się palcem wskazany obszar i przesuwa nim (drag).

Sum all dice

Typ: Logiczna - liczenie
Ukończono: 2013
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Platformy: Android









Prosta gra testująca Twój refleks i szybkość liczenia.
Twoim zadaniem jest jak najszybsze wpisanie sumy wszystkich cyfr podanych na kostkach. Masz na to 90 sekund. W pierwszym levelu sumujesz 4-cyfrowe kostki. Po osiągnięciu w sumie 1000 punktów odblokujesz kolejny level, w którym sumujesz 5-cyfrowe kostki. Potem 6- i 7-cyfrowe. Punkty kumulują się przez całą grę.
Dla najlepszych rezultatów trenuj codziennie.

Candy Shaker

Typ: Zręcznościowa
Ukończono: 2012
Zleceniodawca: Avantis
Zakres prac: Koncept, projekt gry, design leveli, dźwięki, prowadzenie projektu oraz publikacja
Platformy: Android

Histora:
Pomóż małej małpce dostać się do upragnionych słodkości. Ma ich całe pudełko, niestety zamknięte - dlatego TY musisz sprawić aby była szczęśliwa :)
Wytrząśnij wszystkie słodycze z pudełka aby nakarmić słodkiego zwierzaka. Jego zadowolona mina i pełen brzuszek będzie na pewno odpowiednim wynagrodzeniem za Twój trud włożony w wydobycie łakoci.

Uważaj tylko aby nie zmęczyć się za bardzo - bez sił - nie będzie łakoci :(

Zadanie gracza:
Wykorzystaj swoją zręczność, przechylaj i manewruj pudełkiem tak, aby łakocie wypadały przez wycięte w nim otwory, wprost w łapki naszej małpki.
Omijaj przeszkody i uważaj na pasek energii. Oprócz tego w pudełku mogą znaleźć sie takie niepożądane przedmioty jak papryczka chilli czy bateria - uważaj aby zostały w pudełku. Nie chcemy aby nasza małpka się rozchorowała lub aby poraził ja prąd.








Gra polega na manewrowaniu telefonem tak, aby wszystkie łakocie powpadały do dziur na brzegach pudełka. Pomysł narodził się podczas testowania fizyki w trakcie produkcji Kapsli. Po dodaniu śmiesznego bohatera wyszła z tego całkiem fajna gra.

Obsługa:
Przechylanie telefonu.

Recenzje:

Rock Paper Scissors Lizard Spock

Typ: rozrywkowa, losowa
Ukończono: 2014
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, oprawa audio, development oraz publikacja
Platformy: Android








Kamień Papier Nożyce Jaszczurka Spock to rozbudowana wersja gry Kamień Papier Nożyce, która została spopularyzowana przez dra Sheldona Coopera - jednego z głównych bohaterów rewelacyjnego serialu Big Bang Theory.
Wymyślona została przez Sama Kassa i Kerena Bryla (więcej tutaj).
Tak też nazywa się ta androidowa mini-gra, dzięki której będziecie mogli:
  • nauczyć się zasad tej gry,
  • zagrać przeciwko jednemu z pięciu bohaterów serialu (Sheldon, Leonard, Penny, Raj lub Howard),
  • zagrać przeciwko drugiemu graczowi (hot-seat).
Ta gra jest darmową produkcja fanowską, bez żadnych reklam. Miłej zabawy.
Bazinga

Linki:

funnyfishtap

Typ: Edukacyjna dla dzieci
Ukończono: 2014
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, projekt gry, grafika, dźwięki, development oraz publikacja
Platformy: Android








Reskin Animal Kids Funny Tap.
Wesoła gra rozrywkowa dla najmłodszych. Zabawa polega na łapaniu pływających rybek. Rybki pływają w różnym tempie i są różnych rozmiarów, a tło zmienia się co chwila. W każdym etapie trzeba złapać wszystkie rybki. W nowych etapach pojawiają się nowe rybki. Proste efekty jak bąbelki i fale na wodzie urozmaicają rozgrywkę.
Gra posiada blokadę przycisku back, aby maluch łatwo nie wyszedł z gry. Aby wyjść do menu głównego trzeba wcisnąć menu i Exit.

Cechy gry:
  • 21 różnych rybek,
  • bardzo niski poziom trudności,
  • dla dzieci w wieku od 2 do 3 lat,
  • prosta i kolorowa grafika,
  • radosna muzyka.
Linki:

Avoider Java

Typ: Zręcznościowa
Ukończono: 2011
Zleceniodawca: Własny projekt
Zakres prac: Koncept, grafika, oprawa audio, development oraz publikacja
Platformy: J2ME
Pobierz z serwisu Papla.pl

Prosta gra zręcznościowa nawiązująca do wersji flashowej. Zmieniłem sposób rozgrywki - nie jest to granie na punkty, tylko przechodzenie kolejnych, coraz trudniejszych etapów po kolei.

Celem gracza jest unikanie przeciwników i zebranie wszystkich zielonych kulek z planszy. Gra składa się z 24 etapów podzielonych na 3 epizody, występuje w niej 5 typów przeciwników o różnym zachowaniu oraz 3 wielcy bossowie. Dodatkowy tryb ARENA pozwala spróbowac swoich sił w nieskończonej grze na punkty. Tutorial jest intuicyjny i "nieinwazyjny" - w postaci napisów na podłodze.
Jest to na razie moja pierwsza i ostatnia gra na J2ME. Porting bardzo zniechęca do developmentu gier na tradycyjne komórki.

Obsługa:
Ruch - joystick lub 2, 4, 6, 8
Wybór opcji w menu - fire lub 5

do góry